8 Nisan 2011 Cuma

PEUGEOT 206

Peugeot'nun 205 modelinin takipçisi olan 206 uzun zamandır bekleniyordu. Sonunda ilk bakışta insanı etkileyen ve 205'i unutturan tasarımıyla 206 satışa sunuldu. Avrupa'da 1998 sonbaharında yollara çıkan 206'nın 1,1 litre 6O HP, 1.4 litre 75 HP ve 1,6 litre 90 HP'lik motor seçenekleri bulunuyor. 206 Türkiye'de 1.4 litre (75 HP), 1.6 litre (90 HP) ve 2.0 litre GTi (137 HP) versiyonlarıyla satılıyor.

Karoser, iç mekan
Diğer Peugeot modelleri gibi çekik olan farlar 206'da abartılmış. Alçak ön tampondaki büyük hava yarığı, eğimli burun yapısı, yuvarlak sis farları 206'ya saldırgan bir hava veriyor. Üç kapılı XS'in kapıları büyük tutularak arkaya giriş için de kolaylık sağlanmış. Üç kapılı versiyonun dış ölçüleri beş kapılı versiyonla aynı. 1.4 litrelik versiyonla birkaç fark dışında aynı kokpit kullanılmış. İlk göze çarpan fark orta konsolun en üstündeki dijital ekranda sadece saat değil; radyo-teyp, tarih ve dış ısı bilgilerinin de bulunması, İç içe geçmiş iki küçük, iki büyük daireden oluşan gösterge tablosunda 1,4 litrelik versiyonda sağ tarafta olan motor hararet göstergesi motor devir saatinin altına alınırken bu bölüme motor yağı hararet göstergesi yerleştirilmiş. Bagaj hacmi 245 litre olan 206' da arka koltuklar katlandığında hacim 1130 litreye yükseliyor.
Motor, performans
Peugeot 206 1,6'da çok tanıdık bir motor kullanılıyor. Peugeot-Citroen Grubu'nda uzun zamandır kullanılan TU5JP kodlu 1587 cc'lik motor çok noktadan enjeksiyonlu ve 8 supaplı. 5600 d/d'de 90 HP güç üreten motorun maksimum torku 3000 d/d'de 135 Nm. Kolay devirlenen bu motorun sunduğu en önemli avantaj 16 supaplı motorlara göre maksimum torkunu daha düşük devirlerde üretebilmesi. Bu sayede 1025 kg'lik boş ağırlığına rağmen başarılı sayılabilecek ara hızlanmalar elde edilebiliyor. 0'dan 100 km/s hıza 11,2 sn'de ulaşan 206, test koşullarında 100 km mesafede ortalama 9.2 litre yakıt tüketti. 206'nın menzili bu tüketim miktarı ve 50 litrelik yakıt deposuyla 543 km.
Yürüyen aksam, kullanım
Üç kapılı 206'nın büyük kapıları ve sırtlığı katlanarak ileri doğru itilebilen ön koltukları arkaya geçişi kolaylaştırıyor, Ele iyi oturan direksiyon simidi ve yüksek vites kolu, 206' nın rahat kullanılmasını sağlıyor. Güvenliği ön planda tutarak tasarlanmış sert süspansiyon sistemi darbe emişi konusunda biraz zayıf kalıyor. Sert süspansiyonun getirdiği bir olumsuzluk da bozuk zeminli yollarda plastik aksamdan ses gelmesi. Virajlarda biraz yana yatan 206 limitlere doğru önden kayma eğilimi gösterse de kolayca izine döndürülebiliyor. Slalom testlerinde de bu eğilim açıkça ortaya çıktı. ABS'nin standart olarak sunulduğu Peugeot 206 XS l,6 fren testlerinde 100 km/s hızda 44 metrede durabildi. ABS devreye girdiğinde çok sertleşen pedal, fren basıncının artırılmasını zorlaştırıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder