30 Nisan 2011 Cumartesi

2011 Volvo S80 Sedan

Volvo'nun şu andaki en büyük modeli olan S80, 4822 mm'lik uzunluğuyla orta üst sınıftaki Alman rakiplerinden daha uzun. En güvenli Volvo ünvanına da sahip olan S80' in karoserinin yarısı yüksek dayanımlı çelikten imal edilerek gelişmiş güvenlik ekipmanlarıyla desteklenmiş,

Volvo S80'in gerek malzeme, gerekse işçilik kalitesi üst sınıfa yakışır özellikte. S80'in uzaktan kumandayla da açılabilen bagajı derin; ancak biraz dar, 440 litrelik bagaj hacmi ancak kompakt otomobiller büyüklüğünde ve arka koltuklar yatırılarak artırılabiliyor.
Motor, performans
Volvo'nun ilk kez S80'de kullanmaya başladığı sıralı 6 silindirli, üstten çift egsantrikli, 24 supaplı, CVVT (Continuously Variable Valve Timing: Sürekli Değişken Supap Zamanlaması) sistemli motorun en önemli özelliği ikiz, yani çift turbolu olması. Her biri üç silindiri besleyen iki küçük turbonun görev yaptığı motor 5400 d/d'de 272 HP güç, 2000-5000 d/d araılığında 380 Nm tork üretiyor. Volvo mühendisleri bir büyük turbo yerine iki küçük turbo kullanarak maksimum torka daha çabuk ulaşmayı tercih etmişler. VoIvo S80 T6'nın motoru gibi Geartronic adlı şanzımanı da çok yeni.

Hem otomatik, hem de manuel kullanıma olanak tanıyan Geartronic şanzıman 4 ileri vitesli. Sürücünün kullanım tarzına göre belleğindeki uygun programı seçip vites değiştirme devirlerini kendi belirleyen Geartronic'te ekonomi, sportif gibi modlar yok; ancak Winter (kış) modu bulunuyor. İddialı birçok spor otomobili geride bırakacak performans değerlerine sahip olan Volvo S80 T6, hızlanma testlerinde 0'dan 100 km/s'ye 7.9 sn'de ulaştı. Test şartlarında 100 km/s mesafede 14.9 litre yakıt tüketen otomobil 80 litrelik deposuyla 536 km yol alabiliyor.
Yürüyen aksam, kullanım Volvo S8O'in hıza duyarlı hidrolik direksiyonu en küçük komutlara bile çok çabuk tepki veriyor. Normal şartlarda Volvo virajlarda stabilitesini koruyor. Yana biraz yatsa da kolay kolay izinden çıkmayan otomobil zorlanınca önden kayma eğilimi gösteriyor. Süspansiyon sistemi konfor ve güvenlikte Alman rakipleriyle yarışacak kadar iyi. ABS ve EBD (Elektronik Fren Basıncı Dağıtıcısı) destekli ve önde hava kanallı disk, arkada diskten oluşan fren sistemi kolay dozlanıyor ve otomobili 100 km/s hızla giderken 40 metrede durdurabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder